Posted by: zaqk | February 18, 2011

Batranetea, bat-o vina



Responses

  1. Bătrânețea nu are un miros specific. Lipsa de igienă are însă. Din motive care țin probabil de lipsa unei motivări, de la un timp, se spală din ce în ce mai rar. De aici apare mirosul. Plus de la hainele neaerisite, nespălate nici ele…
    Am avut o pacientă care a trăit 100 de ani și vreo 6 luni. O vedeam cel puțin lunar. Era extrem de bine îngrijită de fiica ei. Niciodată nu am simțit vreun miros neplăcut cât timp am avut-o în îngrijire. Și mai sunt și alții…
    Da, fiziologia lor e mai lentă, dar dacă se hrănesc corect, nici respirația nu le miroase, nici pielea. În plus, măcar după baie ar trebui să se dea cu o loțiune de corp, nu pentru frumusțe, ci pentru că tegumentele lor sunt mai uscate.
    Deci, cu un pic de îngrijire, nici bătrânețea nu miroase.

    Like

  2. Atunci majoritatea batranilor nostri au probleme cu igiena. Spun majoritatea pentru ca trebuie lasat loc liber si pentru cei care nu au asemenea probleme!

    Like

  3. Zaqik, citeodata am impresia ca te-ai nascut in secolul si locul gresit! 🙂 Ghici care ar fi fost coordonatele corecte in timp si spatiu? 😉

    Like

  4. In perioada aia in care speranta de viata era de vreo 40 de ani, maxim?
    Sau te gandesti Star Trek?

    Like

  5. io ma gindeam la al 3-lea Reich 🙂

    Like

  6. 😀
    Ma abtin de la comentarii ca s-ar putea sa sochez!

    Like

  7. ba, eu te rog să comentezi mai departe. aproape garantez că nu mă mai poţi şoca 😀

    ps: majoritatea românilor au probleme de igienă…

    Like

  8. 😀
    pai atunci sa zicem teoria lui Zaqk. Omul este o resursa pentru societate! Dpdv, singurele resurse utile societatii sunt cele care produc! Mai mult, resursa trebuie sa fie autonoma. In momentul in care cele doua conditii nu mai sunt indeplinite, resursa nu mai este utila! In cazul in care cineva se intreaba cum ramane cu copii, ca nici nu produc si nici nu sunt autonomi (pana la o varsta), raspunsul este ca ei sunt in formare. Resursa este in dezvoltare si inca nu poate fi analizata in felul respectiv!

    Like

  9. Şi soluţia lui zaqk? Că eu pe aia vreau s-o aud 😀

    Like

  10. Solutia lui zaqk? Au implementat-o americanii de vreo 50-60 de ani! Casele in care batranii se retrag, sub supravegherea personalului specializat, acolo stau ei, intre ei, cu curatenie obligatorie, cu cei care au timp si nervi de fixurile batranilor. Insa obligatoriu!

    Like

  11. […] Batrâneţea, bat-o vina – că tot ne temem de ea şi trăim cu impresia că nu ne va ajunge niciodată […]

    Like

  12. Faie verde si-o lalea,
    Batranetea-i haina grea..
    Poate fi si fericita,
    Dac nu e peticita…

    Like

  13. Mai ai si altele? 😛

    Like

  14. Hmmm … nu știu cum să-ți spun, dar cred că chestia asta se aplică mai mult la noi, în România sau în statele cu mentalități învechite, săraci etc. Afirm așa ceva ( huoo, ereziieee 😛 ) pentru că am fost și eu prin Germania, acum vreo doi ani și chiar eram curioasă să observ oamenii pe stradă. Am văzut destui bătrâni. Nici unul cu baston, nici unul cu batic pe cap și cu haine ponosite sau mirosind urât. Știu să se îngrijească, să facă sport, să se bucure de viață călătorind etc. Da, își permit, de-aia am zis mai sus â€?tări săraceâ€?.
    Am vorbit cu o amică despre croaziera ei din Caraibe. Mi-a povestit că era uimită să vadă câți oameni bătrâni se duceau la sala de fitness de pe vapor. Chiar și la 80 de ani !!!!!!! Era uimită să vadă cât de bine arată femeile, cum se mențin … și nu neapărat prin operații, ci prin eleganță și un pic de grijă de sine.
    Vreau să spun că deși ai prezentat bătrânețea ca fiind urâtă, părerea mea este că nu e chiar așa. În afară de unele boli pe care mna, nu prea le poți evita, câteodată, și să zicem eventuale riduri și chiar pete, în rest … poți arăta foarte decent și la 70 de ani. ( am văzut și în România câteva specimene de acest gen, prea rare, însă )

    Și acum să dau și ceva din casă, drept apogeu :P. Bunica mea dinspre tata, fie iertați amândoi, era o femeie destul de cochetă. Când s-a mutat de la casa din oraș la casa de la țară ( aproape de Timișoara, deci nu în vârf de munte ) s-a neglijat un pic, dar tot mirosea frumos și avea fața luminoasă, pentru că țin și acum minte cum curăța castraveții și se dădea cu cojile pe față, sau cum folosea cu sfințenie crema aia banală Lapte Doina ( pe care și eu astăzi o folosesc din când în când, e foarte bună ). Sunt chestii mici, dar ea la 66 de ani chiar nu arăta de vârsta asta … Deci puțin interes nu strică.

    Și gataaaa, că am lăsat un comentariu kilometric, îmi cer scuze 🙂

    Like

  15. @miscellaneous11: Da, kilometric, de aia te-a si bagat askimet-ul in spam! Dar ai noroc ca te-am salvat!
    Referitor la observatia ta, ai dreptate! Este o trasatura a statelor sarace/ invechite ca si mentalitate! Pana una alta, traim in Romania. Ar fi trebuit sa numesc articolul “Batranetea romaneasca […]” ca sa fie corect.
    Dar merge si asa!
    Bine ai venit!

    Like

  16. @zaqk: Mulțumesc. 🙂 Să știi că nu de-aia am intrat la spam, a fost o conspirație împotriva mea … :)) 😛 Glumesc, însă mi s-a mai întâmplat așa pe aproape toate blog-urile unde am mai comentat, după câteva insistențe, se duce efectul, dar chiar nu știu ce-a pățit …

    Like

  17. @misc11: se vede treaba ca askimet-ul te-a acceptat acum! deci esti pe calea cea buna!

    Like


Leave a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Categories